Van Hall Larenstein nu nog in Forum-gebouwdinsdag 11 februari 2014

Hogeschool Van Hall Larenstein behouden voor Wageningen. Dat is de opdracht die het college van B&W afgelopen maandag (10 februari) van de gemeenteraad meekreeg. De raad steunde unaniem het verzoek van de ChristenUnie om al het mogelijke te doen om de onderwijsinstelling voor Wageningen te behouden.

Door de ontvlechting met de universiteit (WUR) moet Van Hall Larenstein (VHL) mogelijk per september 2015 vertrekken uit het Forum-gebouw op de Wageningen Campus. De onderwijsinstelling telt ongeveer 600 studenten in Wageningen. VHL heeft ook nog vestigingen in Velp en Leeuwarden. "De gemeenteraad steunde unaniem onze motie 'behoud VHL voor Wageningen'. Daarmee geeft de raad een duidelijk signaal af naar het bestuur van de hogeschool", aldus ChristenUnie-raadslid Peter de Haan. Dit is niet alleen goed voor de stad Wageningen, omdat onderwijsinstellingen een stimulans zijn voor de lokale werkgelegenheid en studenten voor een belangrijk deel bijdragen aan de levendigheid van de stad. De hogeschool doet ook mee in het samenwerkingsverband met Food Valley en speelt daarmee een rol van belang in de regio op gebied van onderzoek. De Haan: "We zijn blij met het brede draagvlak in de raad, omdat we VHL willen laten zien dat de inspanningen van het college van B&W om de instelling in Wageningen te houden op een groot draagvlak kunnen rekenen."

Ook wethouder Lex Hoefsloot (economie) gaf aan blij te zijn met de motie van de ChristenUnie. "Dit signaal is altijd goed. Ook Van Hall Larenstein stelt deze uitspraak erg op prijs", aldus de wethouder tijdens de raadsvergadering.

Reacties op 'ChristenUnie-oproep voor behoud Van Hall Larenstein voor Wageningen breed gesteund'