Blogs per auteur

1. Wetlog 3 - Grintweg.jpg
    Door Peter de Haan op 5 december 2018

Wetlog 3# Aandacht voor de fiets

Als wethouder fiets ik aardig wat door Wageningen heen. Daarom heb ik mijn oude, wat zware fiets ingeruild voor een lichter exemplaar. Ook is het kinderzitje achterop verdwenen, waarop m’n dochter spontaan zelf ging fietsen. Een win-winsituatie dus. De veiligheid voor fietsers – en met name scholieren – is een belangrijk thema. Dat bleek ook wel uit de gesprekken die ik voerde in Wageningen.

2. foto uiterwaarden waardevol wageningen
    Door Peter de Haan op 3 oktober 2018

Wetlog #2: Klimaat en de opdracht tot goed rentmeesterschap

Op 10 oktober staat voor de tiende keer de landelijke Dag van de Duurzaamheid op de agenda. Een beter moment voor een avond over de Wageningse klimaatambities is er niet.

3. Wetlog 1 - Zonnepark Haarweg
    Door Peter de Haan op 22 augustus 2018

Wetlog #1: We zijn van start

De eerste maanden zijn voorbij gevlogen. Na zeven jaar in de gemeenteraad en daarvoor zes jaar als steunfractielid in raadscommissies zit ik nu aan ‘de andere kant’. Via deze weblog wil ik jullie graag een inkijkje geven van wat er aan die andere kant gebeurt. En omdat ik geen webhouder ben, noem ik het maar een wetlog.

4. Peter_vierkant
    Door Peter de Haan op 30 april 2018

Formatieblog #2

Toen de gesprekken begonnen om te komen tot een coalitie heb ik een blog geschreven om de overgang van de campagne en de verkiezingsuitslag naar deze volgende stap te beschrijven. De afgelopen drie weken zijn we met een goed team aan de slag geweest. Dan kijk ik eerst ons eigen team, met Monique, Jan en Sulti. Maar ook met de andere partijen was er een goede klik en de overtuiging dat we samen tot een mooi programma konden komen. Ook dat was teamwork.

5. Peter_vierkant
    Door Peter de Haan op 31 maart 2018

Formatieblog #1

Vlak na de verkiezingen duurde het even voordat het stof goed en wel was neergedaald. Dat kwam vooral door het kleine verschil in het aantal stemmen tussen de ChristenUnie en Connect, waardoor de laatste zetel nipt naar Connect ging. Er kwam zelfs een hertelling aan te pas, maar dit veranderde niets meer aan de uitslag. Uiteindelijk kwamen we 20 stemmen te kort voor een tweede zetel. Toch kunnen we ook spreken van een mooi resultaat. Met de 1280 stemmen die we kregen, hebben we ons beste resultaat ooit in Wageningen gehaald. Dank voor uw vertrouwen!

6. Coverfoto verkiezingsprogramma3
    Door Peter de Haan op 21 maart 2018

Campagneblog #8

Vandaag mag u stemmen voor de Wageningse gemeenteraad. De afgelopen weken hebben we via de campagneblogs al vertelt hoe we de afgelopen vier jaar het verschil hebben gemaakt (zie #7) en dat we oog en oor hebben voor de diverse groepen in de stad (en dus ook onze achterban (zie #3, #4 en #6) en de mooie omgeving van Wageningen (zie #5). De komende vier jaar wil de ChristenUnie graag weer het verschil maken voor Wageningen. Daar hebben we uw steun bij nodig.
  7. wageningen-934661
    Door Peter de Haan op 19 januari 2018

Campagneblog #1

Over minder dan tien weken is het zover, de gemeenteraadsverkiezingen komen nu echt in zicht. Dat bleek ook wel tijdens de nieuwjaarsreceptie van de gemeente, die vorige week maandag in het stadhuis werd gehouden. Bij bijna ieder gesprek waren de verkiezingen het thema. Vanuit elke partij klonk wel op een of andere wijze: “We gunnen jullie die tweede zetel.” Vaak wel gevolgd door: “Zolang die niet van ons af gaat.”