19-jarige Arie van Eck hoog op lijst Wageningse ChristenUnie

zaterdag 21 december 2013

WAGENINGEN - Arie van Eck is pas 19 jaar, maar met een beetje geluk bezet hij na 19 maart een zetel in de Wageningse gemeenteraad.

De 3e-jaars student Economie en Beleid aan Wageningen Universiteit staat op plaats 2 van de kandidatenlijst van de ChristenUnie. Hij moet alleen het huidige raadslid Peter de Haan voor zich dulden. Besluitvorming De afgelopen 2 verkiezingen haalde de partij de 2e zetel net niet. Om te weten hoe de besluitvorming verloopt in de stad, bezocht hij in mei 2012 een vergadering van de gemeenteraad. Hij nam plaats op de publieke tribune en raakte daar in gesprek met Jan Dijkstra, fractievolger van de ChristenUnie. Snel Daarna ging het snel. Sinds begin dit jaar is Van Eck commissielid voor de ChristenUnie. En nu staat hij dus ook op de kandidatenlijst. En kan hij ook wat betekenen voor studenten? Van Eck denkt van wel. Zijn speerpunt hierbij is eenzaamheid. Vooral bij buitenlandse studenten is dat vaak een best een probleem. Daar wil hij graag wat aan doen.

Reacties op '19-jarige Arie van Eck hoog op lijst Wageningse ChristenUnie'