Peter de Haan voert ChristenUnie-lijst aan

maandag 16 december 2013

Peter de Haan is de lijsttrekker van de Wageningse ChristenUnie. Sinds drie jaar zit hij voor deze partij in de gemeenteraad. Daarvoor was hij al vele jaren lid van de steunfractie. De ChristenUnie is volgens hem een partij van de samen-leving. "De ChristenUnie gaat voor een samenleving waarin burgers en bedrijven de ruimte krijgen en waarin zwakkeren beschermd worden."

Deze gemeenteraadsverkiezingen zijn volgens De Haan belangrijker dan ooit. "Er komt veel op de gemeente af, waardoor deze ook steeds meer achter de voordeur komt. Bijvoorbeeld bij de jeugdzorg, maar ook wanneer je een uitkering hebt. De tijd dat gemeentepolitiek letterlijk ver van je bed was, is voorbij." Stemmen doet er daarom volgens hem meer dan ooit toe.

Volgens de lijsttrekker kan de ChristenUnie in Wageningen best twee zetels halen. Hij heeft ook het volste vertrouwen in Arie van Eck, de hoogste nieuwkomer op de kandidatenlijst op plaats twee. "Sinds anderhalf jaar zit hij in de steunfractie. Met name op het sociale domein heeft hij zich in korte termijn de materie eigen gemaakt." Arie van Eck is de hoogst geplaatste student op de tot nu toe bekende kandidatenlijsten.

Verder hebben we meer jonge nieuwkomers op de plaatsen 3 (Simon Frans de Vries) en 4 (Adriaan Prins) die al binnen de partij actief zijn. De ervaren personen die de laatste jaren actief waren in de raadscommissie zijn Jan Dijkstra op 5 en Hilko van Hell op 6.

Peter de Haan (35) is getrouwd en werkt als eindredacteur bij christelijk tijdschrift Het Zoeklicht in Doorn. Arie van Eck (19) is student Economie aan de Wageningen UR en was voorzitter van de programmacommissie.

De gehele lijst telt veertien namen. Dat zijn verder: Simon Frans de Vries (3), Adriaan Prins (4), Jan Dijkstra (5), Hilko van Hell (6), Hendrik Jan Berenschot (7), Monique Heger (8), Simon Pille (9), Karel Smouter (10), Bart Arens (11), Bertus Keuter (12), Herman van Eck (13) en Jan van Schaik (14).

Reacties op 'Peter de Haan voert ChristenUnie-lijst aan'