ChristenUnie maakt verschil

Grebbedijkdonderdag 18 januari 2018 11:06

Uit de raad - 15 januari 2018.
Een blik op de agenda van de politieke avond van 15 januari laat zien dat de ChristenUnie de afgelopen jaren diverse onderwerpen op de agenda heeft weten te krijgen, zoals bijvoorbeeld de aanpak van de Grebbedijk. Dit raakt namelijk veel Wageningers en natuurlijk het aanzien van de stad. Daarom is het belangrijk dat de gemeenteraad er ook nauw bij betrokken is.

We hebben een tussenstand gekregen, binnenkort mogen alle fracties nog wensen aandragen bij de wethouder. Nog net op tijd. Ook was er de eerste bespreking over wat er moet gebeuren na de sloop van de Olympiahal. Dat was naar aanleiding van onze motie om als raad hiervoor uitgangspunten op te stellen. Helaas lijkt de discussie al te worden beperkt door drie scenario-schetsen. Dat is niet de bedoeling. Ook naar aanleiding van (breed gesteunde) moties van de ChristenUnie werd er gesproken over de Starterslening (die starters helpt om hun eerste woning te kopen) en de Blijverslening (bedoeld om de woning aan te passen om langer zelfstandig te kunnen blijven wonen). Het college wil beide regelingen niet. Die wil VvE’s geld lenen voor automatische deuren en drempels naar de galerij aanpassen. Ook goed, maar derde op onze prioriteitenlijst. Wordt vervolgd… Peter de Haan

Reacties op 'ChristenUnie maakt verschil'