Peter de Haan opnieuw lijsttrekker voor ChristenUnie Wageningen

Kandidaten ChristenUnie Wageningen #GR2018vrijdag 24 november 2017 11:47

Raadslid Peter de Haan voert de kandidatenlijst aan voor de ChristenUnie in Wageningen. Op deze lijst staan zeventien Wageningers uit zeven verschillende kerkgenootschappen, vijf vrouwen en vier studenten.

De Haan zit sinds 2011 namens de ChristenUnie in de Wageningse gemeenteraad en wil zich graag weer vier jaar inzetten voor de stad. “Het verkiezingsprogramma heet ‘Waarde(n)vol Wageningen’. We zien veel dat van waarde is en waar we zuinig op moeten zijn. Dan denk ik aan de mantelzorgers en vrijwilligers, aan relaties en opgroeiende kinderen, aan de groene omgeving en duurzaamheid.”

Enkele speerpunten van de ChristenUnie zijn dan ook echtscheidingspreventie, een andere aanpak van schulden en een beter woningaanbod voor starters en senioren. “Als het gaat over mobiliteit, dan leggen we de rode loper uit voor de fiets en betere busverbindingen. Een rondweg om de Campus is niet nodig.” De ChristenUnie erkent ook de waarde van cultuur, historie en toerisme, die elkaar nog beter kunnen versterken.

De top van de lijst bestaat verder uit Monique Heger, de studenten Gersom van der Elst en Marije Hardenbol en het gezicht van stichting Present Wageningen Moniek Kars. Jan Dijkstra, steunfractielid met een lange staat van dienst, staat als lijstduwer op plaats 16. De lijst biedt een mooie mix van ervaring, nieuwe mensen en frisse ideeën voor een waardevol Wageningen.