De spanning stijgt

maandag 28 augustus 2017 11:34

Uit de raad - september 2017
U bent er waarschijnlijk nog niet zo mee bezig, maar de politieke partijen in Wageningen zeker wel: de gemeenteraadsverkiezingen die op 21 maart 2018 worden gehouden. Dat betekent voor de huidige coalitie en hun wethouders dat ze graag nog een paar punten willen scoren.

Dit kan nog best eens lastig worden, want er liggen nog een aantal lastige onderwerpen. Over de bereikbaarheid is al veel geschreven en daar is het laatste woord ook nog lang niet
over gezegd. Datzelfde geldt ook voor Samen Wageningen, het experiment om op een andere wijze de zorg en welzijnstaken uit te gaan voeren. De ChristenUnie is uiteraard benieuwd hoe de diverse deelnemers dit ingewikkelde proces ervaren. En uiteraard wat de uitkomsten zullen zijn. Toevallig (?) twee onderwerpen waar de coalitiepartijen elkaar wel angstvallig vasthouden.

Gelukkig gebeuren er ook goede dingen. Zo wordt de permanente bewoning van recreatiepark De Wielerbaan op een zorgvuldige aangepakt en wordt de cultuureducatie voor kinderen (na het faillissement van ’t Venster) weer opgezet. Nu nog een compleet en betaalbaar aanbod voor volwassenen, zodat iedereen zijn of haar talenten kan ontdekken en ontplooien.  Nog genoeg te doen, dus ook de ChristenUnie zit niet stil: voor de SAMEN-leving. - Peter de Haan

Reacties op 'De spanning stijgt'