Uit de raad | Blijde Verwachting

Door Monique Heger op 11 december 2019

Uit de raad | Blijde Verwachting

Het was een lang, vermoeiend najaar. De begrotingsbehandeling, maar ook processen rond Grebbedijk, BornOost en de skeelerbaan, vergden veel tijd en energie. Maar “'t Het nog nooit zo donker west of 't wer altied wel weer licht” zingt Ede Staal.

Het is advent. Tijd van licht en hoop. We lezen in de Bijbel de profetieën van Jesaja. Jesaja leefde zo’n 700 vóór Christus. Hij schetst een land vol droogte, droefheid, een grote kloof tussen arm en rijk, en weinig vertrouwen in het landelijk bestuur.

“Maar”, zegt hij, “er is licht aan het eind van de tunnel. Er zal ooit iets goeds komen uit een klein, nietig plaatsje Bethlehem.” En jawel, daar gebeurde zoiets bijzonders, dat we het nu, in 2019 na Christus, nog steeds naspelen met een kerststal in het Torckpark.

Voor mij schetst het een beeld dat het kleine, weinig zichtbare, in het licht komt te staan. Dat we er toe doen. Dat we allemaal verandering kunnen brengen, licht kunnen brengen. U in uw buurt, ik in de mijne. En dan volgt Kerstmis. Licht, vreugde en vrede. Tijd voor elkaar en voor rust. Ik hoop dat u dat ook mag ervaren.

Ik wens u allen gezegende kerstdagen toe!