Uit de raad | Samen - Goed Leven

CU_VerkiezingsposterGR2022
Door Monique Heger op 9 februari 2022

Uit de raad | Samen - Goed Leven

U zult het wel gemerkt hebben aan de stukjes op deze pagina. De verkiezingen komen eraan.Het is namelijk fijn om te vertellen wat bereikt hebben. Bijvoorbeeld, ruimte voor de fiets, voor groen, meer AEDs, geen nieuwe weg door het Binnenveld, geld voor onze binnenstad. En in ons verkiezingsprogramma laten we zien dat we nog niet klaar zijn.

Natuurlijk blijven we zorgen we voor de gemeentelijke taken als wegenonderhoud of de pont. Maar als ChristenUnie zetten we ons vooral in voor wat (nog) geen stem heeft. Dat kan de aarde zijn waar we zuinig op moeten zijn. Of Wageningers die tussen wal en schip dreigen te vallen of vermalen worden door onrecht, of bureaucratie in een bouwplan.

Plannen zijn leuk, maar ondertussen werken we er ook concreet aan in de raad deze weken. Een rechtvaardig armoedebeleid en de doorstart van ons sociale programma, Samen Wageningen. En ook de Nijenoord Alle. De groei van het autoverkeer in afgelopen en komende jaren hebben een impact op de aanliggende wijken. Daar moeten we wat aan doen.

Maar ook al maken we nog zoveel goede plannen, het is uiteindelijk aan u en mij, aan ons allemaal,  om wat  van onze stad maken, om samen goed te leven. Techniek, geld en regels gaan ons niet helpen. Verandering start in ons allemaal. De zorg voor onze omgeving, om te kijken naar elkaar. En ook minder de auto te pakken!