Uit de raad | Fractie zegen

Door Monique Heger op 8 november 2023

Uit de raad | Fractie zegen

Boszicht, Duinzicht. Zeer veelzeggende namen voor huisjes op Schiermonnikoog. Elk jaar trekken we als voltallige fractie naar dit prachtige eiland om een weekend lang te genieten van zon en zee (dit jaar ook van wind en regen).

Je wordt zo makkelijk meegesleept door de Wageningse politiek van alle dag; bouwplannen, reclamebeleid of financiën, om maar wat te noemen. Maar het is soms goed om even stil te staan. Wat wilden we bereiken, wat hebben we u beloofd, wat hebben we al waargemaakt en waar willen we nog aan werken?

Als ik dit weekend om me heen kijk, voel ik me gezegend. Ten eerste omdat ik hier zelf weer kan zijn, maar vooral door deze gedreven groep mensen.

Voor een 1-zetel/persoon partij is al het werk in de raad echt niet alleen te doen. Gelukkig zijn we dit  jaar gegroeid naar een 6-koppige steunfractie plus een fractiesecretaris. Elke maandag geven zij vrijwillig hun tijd aan de lokale politiek, bereiden ze stukken voor, vervangen ze me bij vergaderingen en denken we gezamenlijk over onze standpunten. Dat moet kwalitatief goed, maar ook zeker gezellig zijn. Dit weekend is dan ook tweeledig: inhoudelijke reflectie en voorbereiding, maar ook gezamenlijk tijd doorbrengen, ontspannen en genieten van elkaar en de omgeving. Waarna we geïnspireerd en voldaan weer zuidwaarts keren!