Uit de raad | Hoop op Samen Goed Leven

IMG_20211107_152809.jpg
Door Monique Heger op 2 maart 2022

Uit de raad | Hoop op Samen Goed Leven

Na 4 jaar met 87 politieke avonden en even zoveel voorbereidende fractievergaderingen,
wijkbijeenkomsten, persoonlijke ontmoetingen en vele uren aan leestijd, is het einde in zicht van de
raadsperiode 2018-2022. Bedenk daarbij dat een gemiddelde avond 3 a 4 uur duurt, en u kunt
uitrekenen dat het meebesturen van de stad aardig wat tijd kost.

Veel van die uren hebben we achter ons beeldscherm doorgebracht. Het leidde tot langdurig turen naar een scherm, soms hilarische
spraakverwarringen en kijkjes in elkaars huiskamer.

Terugdenkend vind ik dat we de stad weer wat eerlijker, veiliger en groener hebben gemaakt. We hebben veel bereikt, maar soms voelde ik me ook machteloos. Door besluiten die pijn doen, door onrecht.

Als christen word ik gedreven door hoop. Een hoop dat het beter wordt. Die hoop geeft mij de moed om me in te blijven zetten voor hoe het beter en eerlijker kan; voor een Wageningen waarin het samen goed leven is. Onze stad, waarin we omzien naar elkaar en we eerlijk en open zoeken naar oplossingen voor wonen, groen en natuur. Op het sportveld, in het park, in het centrum, in het theater, maar ook in je eigen huis en tuin

Ik kijk met vertrouwen uit naar de komende periode. Ik dank u voor steun in vriendelijke woorden, appjes of mails, en gebed. De ChristenUnie hoopt na 16 maart met veel mensen verder te mogen in de raad. Het woord is nu aan u.

Gaat u vooral stemmen.