Uit de raad | Een nieuwe koers

Door Monique Heger op 17 maart 2021

Uit de raad | Een nieuwe koers

Ik schreef dit stukje op 10 maart, biddag voor gewas en arbeid. Een dag waarop we bidden voor het jaar dat voor ons ligt en hierover een zegen vragen. Een spannend jaar. Het einde van de pandemie? Een nieuw begin? En hoe dan verder? Een nieuw begin klinkt hoopvol; maar tegelijkertijd ook spannend en onzeker.

Ook politiek gezien dient een nieuw begin zich aan. Als u dit leest zijn de verkiezingen nog in volle gang. De peilingen struikelen vast over de beeldbuis heen. Talloze ‘profeten’ voorspellen de uitslag.

Ik hoop dat u allemaal de mogelijkheid heeft gehad, of zult hebben, uw stem uit te brengen. Het zijn belangrijke verkiezingen voor ons, als land, als burger, maar zeker ook voor de gemeente. Wat in “Den Haag” besloten wordt, raakt ons als gemeente rechtstreeks: welke taken krijgt de gemeente (nog meer) toebedeeld? Krijgen we daar nu eindelijk ook adequate financiële middelen voor om al deze extra taken naar behoren uit te (blijven) voeren? Om te doen wat écht telt. De nieuwe koers in Den Haag heeft daarmee ook voelbare impact op de Nieuwe financiële Toekomst van Wageningen.

Mocht u het nog niet gedaan hebben. Ga stemmen. Er valt iets te kiezen. Een nieuw begin.  Uw stem is waarde(n)vol. En, mocht u daarvan zijn, uw gebed ook.