Uit de raad | Nu of voor de toekomst?

image2.jpeg
Door Monique Heger op 24 juni 2020

Uit de raad | Nu of voor de toekomst?

Geen nieuwe weg door het Binnenveld!

Tussen het thuiswerk door loop, fiets, kano of step ik regelmatig even het Binnenveld in. Het is een heerlijkheid om in Wageningen zo’n divers en stil buitengebied te hebben. Buizerds, reetjes, uilen, hazen, jonge grutto’s, je komt er van alles tegen wat groeit en bloeit. Er genieten vele Wageningers. Dit gebied is uniek en moet in de visie van de ChristenUnie ook stil blijven. Geen nieuwe weg door het Binnenveld!

Weet u nog dat we rond 1970 een woonwijk met vierbaansweg in de uiterwaarden wilden leggen? Een generatie geleden. We zijn denk ik, allemaal heel blij dat dat nooit gebeurd is en recreëren volop aan de Rijn en in de Uiterwaarden. Het is nu de tijd om te zorgen dat voor onze komende generatie andere delen van ons buitengebied behouden blijven. Weg = weg en op = op.

image0.jpeg

Maar dat vergt iets van ons allen. Van al die genieters van ons mooie buitengebied. Simpel: Niet klagen over die 5 minuten rustig aan op de Dreeslaan. En: Als je het kan, stap minder in je auto. Zeker niet voor kleinere stukjes tot 7 km (scheelt 50% verkeer)!

Wij zijn nu, met zijn allen, aan zet voor het buitengebied van de toekomst!

PS. Wie meer wil leren over het boeiende verleden van Wageningen is het boek Geschiedenis van Wageningen, onder redactie van Kees Gast, Bob Kernkamp en Leo Klep uit 2013 (9789075271744) een aanrader. Te leen in de bblthk en de WUR bibliotheek.