Uit de raad | Grootse Dingen Doen

Door Monique Heger op 10 juli 2019

Uit de raad | Grootse Dingen Doen

“Als de Here het huis niet bouwt, vergeefs zwoegen de bouwers.” (Ps 127) Dit is zo’n vers uit de Bijbel dat mij bij de les houdt. We kunnen nog zo hard werken, maar als het niet aan de goede dingen is, dan zwoegen we tevergeefs. Dit was het begin van mijn algemene beschouwingen vorige week.

Goede dingen gebeuren er genoeg in Wageningen. Hele GROTE dingen, zoals bouwen voor gezinnen en starters in nieuwbouwwijk Kortenoord, maar ook hele GROOTSE dingen.

Vorige week was ik bij de opening van De Kleine Wereld. Een mooie plek waar statushouders, samen met vrijwillige professionals, bouwen aan een nieuw thuis en tegelijkertijd de taal en tal van andere vaardigheden leren. Er was ook de open dag van het Odensehuis. Een fijne plek waar mensen met dementie elkaar en anderen kunnen ontmoeten.

Al dit soort mooie initiatieven kunnen vaak alleen bestaan door de grootse inzet van vrijwilligers. Vrijwilligers zijn het cement dat onze samenleving bindt. Samen bouwen we een mooi en veilig Wageningen: bij natuurverenigingen, de harmonie, in je eigen wijk of de kerk. Samen doen we de goede dingen. En hopelijk doen we ze goed. Doet u ook mee? Iedereen kan wel iets, of je nu loodgieter of administrateur bent.

Meedoen? Neem eens een kijkje op www.vrijwilligwageningen.nl. Laten we ons samen inzetten om GROOTSE dingen te doen.