Wonen, wegen en dijken

Grebbedijkmaandag 25 september 2017 11:19

Uit de raad | 25 september 2017. De Campus is een plek die volop in ontwikkeling is. Dat zien we, maar dat levert ook nieuwe vragen op, zoals: willen we daar studentenwoningen? Inmiddels is dit gebied goed gevuld met gebouwen voor onderwijs en onderzoek, precies waar dit terrein ook voor is bedoeld.

De ChristenUnie is altijd tegen studentenhuisvesting op de Campus geweest. We willen geen apart studentendorp naast de stad. Partijen die hier toch nog studentenwoningen willen, staan er waarschijnlijk niet bij stil dat deze aan de buitenrand (langs de noordelijke inprikker? In het Dassenbos?) moeten komen. Onwenselijk.

Over het Dassenbosje gesproken… In de Provinciale Staten hebben coalitiepartijen D66, PvdA, VVD en CDA samen met SGP de volgende stap gezet richting een rondweg om de Campus. Wat ons en ook de Gelderse ChristenUnie betreft lost deze weg geen probleem op, mobiliteitsmanagement en kleine ingrepen doen dat wel.

In de raadsvergadering heeft de ChristenUnie de ontwikkelingen rond de Grebbedijk op de agenda gezet. Tot nu toe stond de raad nog buitenspel, wethouder Ter Maat heeft beterschap beloofd. Daar houden we hem aan. Dit onderwerp is te belangrijk en te groot om maar af te blijven wachten. - Peter de Haan

Reacties op 'Wonen, wegen en dijken'