Campagneblog #4

Simon Frans.jpg
Door Simon Frans de Vries op 9 februari 2018

Campagneblog #4

Vanuit álle geledingen en hoeken en gaten van de samenleving weten wij ons als ChristenUnie-leden aangesproken door de politiek - de plannen voor het goede leven - van deze sympathieke club. Ik denk ook juist doordát de ChristenUnie over de volle breedte recht zoekt voor de gehéle samenleving. Wij zijn geen smalle belangenvereniging, maar een brede, echt politieke beweging. En dat is ook niet vreemd, met een schat aan papieren van duizenden jaren oud vol zeggingskracht voor het gehele leven - en zelfs net iets meer.

En ik vind het dan ook geen wonder dat we in ons gepolariseerde landje ook als smeerolie in dat ene ‘motorblok’ al ruim 100 dagen soepel en krachtig meedraaien. Al wens je soms dat er iemand anders achter het stuur had mogen kruipen..

Maar goed; op de Wageningse lijst 8 zijn we dus ook een uniek divers en breed gezelschap. De 4 slimme studenten (twintigers) heeft u al leren kennen in de lokale krant. Maar wist u dat er óók 4 dertigers én 4 veertigers op lijst 8 staan? Deze mensen hebben vaak drukke jonge gezinnen, of/én intensieve werkzame levens. Zij willen zich daarnaast en vanuit die ervaringen ook blijven inzetten voor onze stad. Binnenkort verschijnt onze folder vol resultaten en plannen waarin ook zij zich nader voorstellen. De 5 leden op onze lijst die Abraham al hebben gezien, last but not least at all, geven onze lijst nóg meer van die rijke ervaringen en wijze ideeën.

Oh, en we zijn dus wel allemaal christenen, maar die heb je ook in vele kleuren, wat blijkt uit dat we in maar liefst 7 verschillende geloofsgemeenschappen thuis zijn. En de top 10 is ook in balans over de 2 meest voorkomende seksen. En de top 2 zelfs wat betreft de 2 meest voorkomende seksuele geaardheden. Het kan niet op in het jaar onzes Heren 2018.

Alleen dat we geen belangenvereniging zijn zou ik zo bezien mogelijk toch nog wat willen nuanceren. Vanuit verschillende mooie belangenverenigingen ontvingen we al dank- en loftuitingen over ons programma, waarvoor ook dank bij deze. Dat betekent dat we midden in de samenleving staan en mogelijk net wat minder mensen over het hoofd zien.

Dus, ziet u ons op 21 maart ook staan op dat vel onder lijst 8? Kleur dan het vakje bij één van ons met een gerust hart vol. We staan er samen achter en hebben ook u op het oog.