Uit de raad | Kerst - Mis

Door Monique Heger op 4 november 2020

Uit de raad | Kerst - Mis

Als corona mij één ding heeft geleerd is dat stilgezet worden niet alleen nadelen heeft. Begrijp me goed, het is vervelend dat we thuis moeten blijven, het is een zware domper voor zelfstandige ondernemers en het is verschrikkelijk dat mensen ziek worden en overlijden. Maar het heeft mij ook stilgezet bij dingen die belangrijk zijn: oog voor anderen en mezelf, af en toe wat rust nemen en niet altijd maar doordenderen in een jachtig bestaan.

Rust nemen is een groot goed. Collectieve rustmomenten zijn dan ook enorm waardevol, maar worden helaas steeds zeldzamer. Het is goed dat er rustmomenten zijn die we tegelijkertijd kunnen beleven. Denk je eens in dat we geen weekend hebben, wanneer zou je dan je sportwedstrijd moeten spelen of een verjaardag met de hele familie vieren?

Daarom zullen we ons als ChristenUnie blijven inzetten voor collectieve rustmomenten: één dag per week waarop zoveel mogelijk mensen vrij hebben: winkelpersoneel, BOA’s, kapsters, managers, onderwijzers, (kleine) ondernemers. Het doet ons als ChristenUnie dan ook pijn dat een meerderheid van de raad besloot om ook de 1e Kerstdag de winkels te openen.

Mijn Tip: doe je boodschappen op tijd en blijf op 1e kerstdag gewoon lekker thuis. Veel gezelliger en ontspannender dan lopen in een supermarkt.