Uit de raad | Het goede voor de stad

Door Monique Heger op 10 oktober 2018

Uit de raad | Het goede voor de stad

Ehud. Ik weet niet of u ooit van hem gehoord heeft. Hij is één van de vele leiders die Israël ooit bestuurde. Hij kiest zijn eigen weg, om zijn God en zijn volk te dienen. U kunt in het Bijbelboek Richteren, in hoofdstuk drie, over hem lezen.. Het is een spannend, maar ook wat onsmakelijk verhaal. Gelukkig heeft het ook wel weer een zekere geestigheid. Daar houd ik wel van.

Het boek Richteren is een boeiend boek over verschillende bestuurders, met diverse stijlen. Wat het me leert is dat God met ieder van ons Zijn eigen plan kan trekken. En dat Hij ons, hoe groot, klein, dik, dun, man, vrouw, links- of rechtshandig, kan gebruiken in het werk.

En zo is het ook in de raad. Ieder van ons raadsleden heeft zijn of haar eigen stijl, maar allen zoeken we het goede voor deze stad. Dit doen we vanuit andere passies en belevingen, andere politieke stijlen of idealen.

De komende weken zullen we samen moeten zoeken naar het goede voor de stad als we de begroting 2019 van de gemeente gaan bespreken. Met onze beperkte middelen willen we veel bereiken, voor duurzame mobiliteit, bouwen, zorg en jeugd. Net als Ehud vol passie en ik hoop ook met her en der een kwinkslag.